fredag 4. juni 2010

Siste eksamen

...og ikke bare for i år, men for resten av livet. Med mindre jeg skal studere videre, men altså, på mandag har jeg min siste eksamen i studieløpet 'master i språklig kommunikasjon'. Og det skal bli ganske digg å bli ferdig med alt som har med eksamen å gjøre. En skulle tro at jeg nå samlet alt jeg hadde av energi for å ha en knallavslutning, men slik er det ikke. Jeg skulle ønske at det var slik, men det er så mange andre ting jeg heller vil gjøre enn å lese. Så derfor sitter jeg og tenker på f.eks. fisking, båt og festival mens jeg leser Linells bibel; rethinking language, mind and world dialogically.

Kan jo ta med et lite sitat: "The most basic idea behind the notion of 'communicative project' (Luckmann, 1992, 1995; Linell, 1998a) is that in most cases, a speaker's single utterance act is part of a bigger project (or indeed, several projects which are often hierarcally organized) (Linell 2009:188). Og det er jeg enig i. Er du?

Ingen kommentarer: